پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261909
برگزاري نخستين همايش سوارکاري و حرکات نمايشي در فارسان
تاریخ انتشار : 1402/07/17 12:27:12
نمایش : 743
برگزاري همايش سوارکاري در شهرستان فارسان زمينه‌اي شد تا چند موضوع به‌ويژه با مسئولان محترم به اشتراک گذاشته شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار،در اين همايش که به مدت يک روز در دو نوبت صبح و عصر باهدف توسعه ورزش اسب‌سواري برگزار شد، ۷۰ سوارکار با اسب‌هاي خود به حرکات نمايشي پرداختند.
 
اين همايش با حضور فرماندار، رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان،رئيس هيئت سوارکاري استان، شهردار و رئيس و اعضاي شوراي شهر فارسان و ديگر مسئولين شهرستاني و علاقه‌مندان به اين رشته زيبا و جذاب اجرايي شد.
 
اين همايش به همت هيئت سوارکاري شهرستان و اداره ورزش و جوانان فارسان برگزار شد و در پايان برنامه که با اجراي موسيقي سنتي همراه بود به‌تمامي سوارکاران به‌رسم يادبود تنديس همايش سوارکاري اهدا شد.
 
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، فارسان( پارسون) پارسوآش يا پارسوماش ( سرزمين پارسي) در وجه‌تسميه‌اش آمده است که به معني سوار يا صاحب اسب است ،سوار بر اسب يا برندگان اسب و بي‌ترديد سرزمين اسب‌سواري و سوارکاري بوده است که در پيش کوه زاگرس و بخشي از پيکره پرجاذبه ايران‌زمين از قابليت‌هاي باارزش اقليمي ،تاريخي ،گردشگري و غيره برخوردار است.

برگزاري همايش سوارکاري در شهرستان زمينه‌اي شد تا چند موضوع به‌ويژه با مسئولان محترم به اشتراک گذاشته شود:

صنعت پرورش اسب در دنيا از توليد تا نگهداري، آموزش و خدمات وابسته از  صنايع اشتغال‌زا و  گردش مالي بسيار بالا مي‌باشد .

کشور باستاني ايران زادگاه اسب اصيل  بوده و در بسياري از استان‌ها و شهرهاي کشور با شناخت اين  پتانسيل به‌عنوان اقتصادي بومي ،شاهد برنامه‌ريزي و تلاش‌هاي گوناگون جهت بهره‌مندي از فوايد صنعت اسب مي‌باشيم.

شهرستان فارسان به دلايل گوناگون جغرافيايي، طبيعي، تاريخي و قومي،گردشگري و انگيزشي و متأسفانه وجود مشکلات و کمبودهاي بسيار در حوزه صنعت، اشتغال، ورزشي و اوقات فراغت، ،کسب‌وکار و خدمات  مستعد برنامه‌ريزي و استفاده از ثروت نهفته و بهره‌مندي از صنعت اسب کشور مي‌باشد.

تصور کنيد در صورت:

ايجاد تأسيسات توليد، نگهداري، پانسيون و پرورش اسب و سرمايه‌گذاري اقتصادي در صنعت اسب

ايجاد باشگاه، زمين و تأسيسات سوارکاري و آموزش سوارکاري

گردآوري فعالان و نخبگان صنعت اسب تشکيل شرکت‌هاي توسعه در زمينه مشاوره، خريدوفروش، توليدمثل و ژنتيک،دارو و مکمل و خدمات دامپزشکي

برگزاري رويدادها و سمينار ها،دعوت و تربيت مربي، ،مسابقات و جشنواره‌ها و خدمات صنعت اسب ازجمله توليد تجهيزات سوارکاري و توليدات هنري و سوغات محلي ،سرگرمي و گردشگري، تا چه اندازه مي‌تواند تحولات صنعتي و  اشتغال، اقتصاد و درآمدزايي، فرهنگي، ورزشي، گردشگري و نمادين در اين شهر  ايجاد  کند

به نظر براي شروع اين تحول  نيازمند اراده مسئولان امر و باور به امکان  تحقق اين توسعه و پيشرفت و بهره‌برداري از اين ثروت نهفته مي‌باشيم .

اي‌کاش در روز همايش شوق ،علاقه و آرزوي داشتن اسب و سوارکاري را در چشمان فرزندان اين شهر که ريشه در خون و فرهنگ آن‌ها دارد را مي‌ديدند.

بيژن سليماني فارساني
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html